Közlemény

Takács Károly polgármester – egy külső céggel végeztetett vizsgálatot felhasználva – július 5-i sajtótájékoztatóját követően feljelentést tett ismeretlen tettes ellen, nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés alapos gyanúja miatt. Az ügyészség elrendelte a nyomozást. A sajtóban már az jelent meg, hogy az előző, szocialista városvezetés hibás döntései miatt keletkeztek a veszteségek.

A polgármester “megállapításai” a főbb veszteségekről

  1. A polgármester megállapításai a főbb veszteségekről
  2. Kommunikációs kábelrendszer nem piaci áron történő értékesítése akár 180,0 millió Ft-os hátrány
  3. Uszoda-felújítás CHF(svájci frank) alapú lízing konstrukcióban 123,5 millió Ft
  4. Landford-beruházás 98,2 millió Ft
  5. Sárga-tömb bontása 26,0 millió Ft
  6. Almádia és Franna Kft-vel kötött szerződések 33,0 millió Ft
  7. A város hitelállománya az időszak során 300,0 millió Ft-ról 2,6 milliárd Ft-ra nőtt.

A valóság az állításokkal szemben
(Dőlt betűkkel jelezzük a város honlapján is olvasható jelentés megfelelő részét.)

  1.  A 102,0 millióFt-ért értékesített kábelrendszert piaci áron vette meg az ORITEL. A vizsgálat szerint is reális áron: “a 2019 végpontú önkormányzati kábeltelevízió hálózat értékesítése a piacon elfogadott árakat tükrözi.” (Vizsgálati jelentés 43. oldal) A polgármester állítása szerinti 180,0 millió Ft-os veszteség akkor érte volna az önkormányzatot, ha ezen az áron 7200 végpontot adott volna el az önkormányzat!
    De a többi végpont soha nem volt az önkormányzat tulajdonában!
  2. Az uszoda felújítása ami kezdetben egy lízingszerződéssel indult, és amit sikerült átalakítani kedvezőbb hitelkonstrukcióval, az Önkormányzatnak összességében mintegy 320,0 millió Ft előnyt jelentett! Ezt maga a vizsgálati anyag is megjegyzi a 91. oldal közepén.
    Tehát valójában, amit keresnek, az az általános forgalmi adó (ÁFA), amit az Önkormányzat kifizetett a lízingbe adónak, aki pedig befizette az államnak! Az Önkormányzatnak akkor is ki kellett volna fizetnie az ÁFÁ-t, ha ő lett volna a beruházó.
  3. Landford-beruházás esetén nincs szó az anyagban 98,2 MFt-os veszteségről! Ez a szám a még el nem adott lakások és üzlethelyiségek becsült piaci értéke (Vizsgálati anyag 99. oldal). De nem mint veszteség! Maximum az állapítható meg, hogy a Landford Kft vagyona mintegy 25,0 millió Ft-tal meghaladja a kötelezettségeit. (Vizsgálati anyag 19-22. oldal)
  4. Sárga-tömb bontása: Az OSZ Zrt közbeszerzésen nyerte el a bontási munkákat 75,0 millió Ft összegért. Az egyik résztvevő a döntés után a közbeszerzési döntőbizottsághoz fordult, ahol az OSZ Zrt pályázatát megerősítették. Nem találták a kifogást megalapozottnak.
  5. Almádia és Franna Kft-vel kötött szerződések: Az Almádia és Franna Kft úgynevezett saját foglalkoztatottjain keresztül létesítmény- illetve ingatlanüzemeltetést végzett az OSZ Zrt részére. Alapvetően a városi uszoda és sporttelep üzemeltetését (2007-2008), a menet közben az OSZ Zrt-hez került Béke szálló üzemeltetést (2008-2010), valamint a Barbara szálló (2008-2009) üzemeltetését látták el.
    A közgyűlés szigorúan meghatározta az OSZ Zrt foglalkoztatott létszámát, így a többlet feladatok ellátását saját dolgozóval nem lehetett megoldani, és az így végzett feladatellátással a foglalkoztatás még kevesebb pénzbe is került az OSZ Zrt-nek!
  6. A város hitelállománya az időszak során 300 millió Ft-ról 2,6 milliárd Ft-ra nőtt. A hitelek növekedése önmagában nem mond semmit! A mi esetünkben világosan látszik, hogy a hiteleket fejlesztésekre fordítottuk, és így a városi vagyon jelentős növekedését biztosították!
  7. Az önkormányzat mérleg főösszege a vizsgált időszakban 2,1 milliárd Ft-ról 10,4 milliárd Ft-ra emelkedett, azaz közel megötszöröződött (495%) 12 év alatt. A számadatokból egyértelműen megállapítható, hogy az Önkormányzat vagyongyarapodása a vizsgált időszakban nagyon jelentős, éves átlagban megközelíti a 0,5 milliárd Ft-ot. (Vizsgálati anyag 8-9. oldal)
  8. Az OSZ Zrt üzemi eredményei az átlagosnál jobbak voltak 2002-2010 között 9-18%, szemben a piaci 8-12% értékkel. Valójában a jelentésben ez szerepel: Az OSZ Zrt megegyező adata 2002-2009 időtávra 11,4%, míg a legutolsó 5 évben 11,7 % volt, így elmondható, hogy gazdálkodásának első szintű hatékonysága a vizsgált időszakban mindvégig összhangban volt más szolgáltató cégek nyereségességi szintjével, sőt azokat némileg felül is múlta, így azokkal minimum összevethető hatékonyságú gazdálkodást folytatott. (Vizsgálati anyag 56.oldal)

Hol van a beharangozott 540 milliós hiány, amit az előző szocialista vezetők okoztak? Azt lehet a vizsgálati anyag alapján megállapítani, hogy az előző időszakban mind az Önkormányzat, mind az OSZ Zrt igen eredményesen működött, folyamatosan növelték a város vagyonát.

Mi büszkék vagyunk az elmúlt 12 év eredményeire, és azt kívánjuk, hogy hasonló sikereket érjenek el a jelenlegi városvezetők.

Abban vagyunk érdekeltek, hogy minden felmerülő kérdésre érdemben történjen meg a tényfeltárás. Ebben segítséget nyújtunk. Ezért megígérjük, hogy a teljes vizsgálati anyagot hasonló alapossággal szedjük darabokra, és hozzuk nyilvánosságra az eredményünket.

MSZP oroszlányi szervezete/frakciója

A bejegyzés kategóriája: MSZP, Oroszlány
Kiemelt szavak: , , , , , , , , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?