Tiltakozunk, indítunk, visszakozunk

Tiltakozunk

Tiltakozások a vasúti szárnyvonalak megszüntetése ellen a megyében. Dr. Völner Pál tájékoztatta a megmozdulás résztvevőit arról, hogy a közgyűlés előző nap elfogadott határozataiban kéri a kormányt, hogy a Komárom-Esztergom és Komárom-Székesfehérvár mellékvonal megszüntetését vegye le napirendjéről. Kéri továbbá a megye országgyűlési képviselőit, tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy a két mellékvonal megszüntetése elkerülhető legyen.

/fidesz.hu – 2009.11.11/

Indítunk

Nyáron már elkezdte a vasúti szárnyvonalak újranyitását az új kormány, december közepétől hat szakaszt helyeznek vissza a forgalomba. Hat, korábban bezárt szárnyvonalon indulhat újra a vasúti közlekedés december 12-től – jelentette be Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára. Elmondta, hogy a nyáron elkezdett szárnyvonal újranyitások folytatódnak, ezért a Fehérgyarmat-Zajta, Kocsord-alsó-Csenger, Abaújszántó-Hidasnémeti, Komló-Godisa, Börgönd-Sárbogárd és az Almásfüzítő-Esztergom vonalakon, összesen 165 kilóméteren indulhat újra a vasúti forgalom. Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a kormányzat olyan – korábban bezárt – vonalakon rendeli meg a személyszállítás újraindítását, amelyek műszakilag alkalmasak a közlekedésre; az újranyitás nem igényel újabb beruházást. Hozzátette, ezek a lépések is kifejezik, hogy a kormány kiemelt célja a vasútfejlesztés.

/hvg.hu – 2010.09.28/

Visszakozunk

Nyolc-nyolc és fél százalék körüli kapacitáscsökkentés jöhet – közölte Völner Pál államtitkár néhány órával azután, hogy jelentős járatszűkítésről szóló, állítólag a fejlesztési minisztériumból származó koncepció szivárgott ki. Az államtitkár sajtótájékoztatóján elmondta, hogy vonalbezárásra nem kerül sor. Erről egyébként maga a koncepció sem ír, csupán különösen nagy mértékű járatszűkítésekről, lenne például nem egy olyan vonal, ahol naponta 3-4 vonatpár közlekedne. A Székesfehérvár és Szombathely közti vonal lehet az egyik legnagyobb vesztes, ott 18 járat szűnhet meg, Szeged és Cegléd közt 13, a fővárosból indulók közül a Budapest-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza vonalon 12 járat nem indulhat egy hónap múlva. Olyan vonal nem lesz, amelyen ne maradnának vonatok, mégis, sokkal kevesebb járat lesz az eddiginél. Komáromról Esztergomba például naponta 14 vonat jár most, a tervezet szerint ebből mindössze kettő maradna.

/vg. hu – 2012.03.09/

Mostoha sors

A mostoha sorsú almásfüzítői vonalat hol bezárják, hol ismét megnyitják. A nyilvánosságra került menetrendi tervezet szerint áprilistól tizenkét járatot szüntetnek meg, ezzel a minimális négyre redukálva a szolgáltatást. A személyszállítás 2009. december 13-tól, a 2009/2010. évi menetrendváltással megszűnt, és 2010. december 12-én nyitották meg újra Völner Pál és a környék polgármestereinek jelenlétében.

/szeretgom.hu – 2012.03.09/

Egy vélemény

Apropó, Kádár. Azért kíváncsi lennék, mivel vették rá Völnert arra, hogy éppen szűkebb pátriájában, Komárom-Esztergom megyében, ahol ő korábban, a megyei közgyűlés elnökeként a Komárom-Fehérvár vonal megvédésével, a bűnös, hazaáruló vasútbezárók feljelentgetésével kampányolva nyert országgyűlési mandátumot… szóval, hogy éppen ott b….n a legnagyobbat a vasúton és 12 járatot töröltessen a Komárom-Székesfehérvár vonalon…. Ezt még a legádázabb párttitkárok lokálpatriótábbjai sem voltak hajlandóak megtenni annakidején.

A teljes anyag itt olvasható!

A bejegyzés kategóriája: Magyarország
Kiemelt szavak: , , .
Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?