Újabb beetetés

„Miért kell Oroszlánynak út Somlóra? Amiért Kecskédre vagy Bokodra” – olvasom a város honlapján, s meg kell mondanom, ekkora sületlenséget régen láttam, de ha már ilyen őszinte vagyok, azt is közölnöm kell: totálisan megértem az új köznépi beetetést. Azt ugyanis valóban meg kell alaposan magyarázni, miért is költ a város fideszes vezetése közel 25 milliót arra (akár annak árán is, hogy a Somlóra eső költségeket is átvállalja), hogy egy éttermet jobban meg lehessen közelíteni (Szt. Domonkos).

Azt most ne taglaljuk, hogy mindezt úgy tervezgetik egyesek, hogy az érintett települések képviselő-testületei erről mit sem tudnak, nem hoztak ezzel kapcsolatos határozatot, márpedig Vértessomló területét bőven érinti a projekt. Az ottani gazdáktól úgy tudjuk, ők nem kérnek abból, hogy: „Az utakon jövő-menő forgalom kapcsolatokat teremt a nagyvilággal, megújuló lehetőséget ad a gyarapodásra és a fejlődésre.” Valahogy ők elvannak a nagyvilág nélkül is, az esetleges átmenő forgalomnövekedést meg végképp nem igénylik.

Még azt is el tudom fogadni, hogy „Egy bezárkózó város elöregszik és lemarad”, azt azonban senki se akarja beadni, hogy a 600 lelket számláló Várgesztesre való nyitás nyomja fel a munkaerő és bevásárló forgalmat, illetve az ehhez kapcsolódó iparűzési adó-növekményt.

Szóval én azt javasolnám, hogy ha már mindenképpen utat szeretne építeni szeretett városvezetésünk, akkor rakják rendbe például a Haraszthegyi utcát, mielőtt teljesen szétesik, vagy építsenek utakat helyben, olyan helyeken, ahol még nincs szilárd burkolat, de jó ötletnek tartanám a művelődési központ külső szigetelésének folytatását is, hogy csak néhány tippet felsoroljak.

Summa summarum, higgyék el, a város lakói igen hálásak lesznek azért, ha azt a 25 milliócskát Oroszlány szépítésére költik, és így kapcsolatokat teremthetnek a nagyvilággal, megújuló lehetőséget kapnak a gyarapodásra és a fejlődésre.

A bejegyzés kategóriája: Komárom-Esztergom megye, Oroszlány
Kiemelt szavak: , , .
Közvetlen link.

Újabb beetetés bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Takacs Karoly szerint:

    Tisztelt Szerkesztőség!

    Nem valós a cikk állítása, hogy egy vendéglő érdekében tettük a javaslatot! Nem is tudom hol van ez vendéglő! A valós indok: a települések közötti kapcsolatok megteremtése, annak elősegítése. Az első komoly hatósági terveket – ami akkor költséges volt – még 2002-ben tették le, s akkor az Önök frakciója volt többségben! Amikor tehát kritizáják ezt döntést, s újfent elutasítják, akkor a saját korábbi döntésüket utasítják el!

    Minkét település testület támogatja (Vértessomló, Várgesztes) az útépítést!
    Kérem ezt eszerint kezeljék!

    Üdvözlettel:
    Takács Károly
    polgármester

  2. labancpataki szerint:

    Út, miért is…?

    Aki veszi a fáradságot, és megméri a két út hosszát (a jelenlegit, ami Környe szélén keresztül vezet Vértessomlóra, és a tervezettet), az látni fogja, hogy a kettő között mindössze másfél kilométer a különbség. Ez nagyjából az oroszlányi Rákóczi út hosszával egyenlő. Ugyanis a tervezett út a Vértessomló és Várgesztes közötti útra csatlakozik, és onnan még kb. másfél kilométert kell megtennünk a falu közepéig. Arról nem is szólva, hogy időben (mert több az egyenes, jól járható szakasz) rövidebb az eddigi nyomvonal.

    Az meg kuriózum, hogy a XXI. században egy nyomvonalas utat akar valaki építtetni települések között! Láthatunk ilyet, de azt például osztrák gazdák építtették a szőlőparcellák közé, nyilván nem közúti forgalom számára.

    Az előterjesztésben nyoma sincs közösségi igényeknek, hivatkozási alapként csupán vélelmezett, alá nem támasztott homályos gazdasági, politikai haszonról szól a polgármester. Ha ugyanis létezne egy a várost délről elkerülő, az ipari parkot a fehérvári úttal összekötő nyomvonal, amire a Tatabánya felől érkező forgalom is csatlakozhatna Vértessomlóval és Várgesztessel együtt, akkor lenne értelme a két községet is érintő útnak. Ez azonban nagyságrendekkel többe kerülne, így egyelőre nem is tervezi szerintem senki.

    A mostani terv pedig csak arra jó, hogy indulatokat keltsen a tulajdonosokban, kérdéseket a városlakókban, mert lenne hová tenni ezt a pénzt a helyi utak javításánál, a járdákat, mint elfeledett létesítményeket már nem is említem. (Igaz, aki mindenhová autóval jár, annak a járda csak akadályt jelent.)

Vélemény, hozzászólás?